facebook

Descubre las mejores clases particulares de Viola en Barcelona

Encuentra tu profesor particular de viola en Barcelona.
Clases particulares de viola, personalizadas, a domicilio o en el lugar de tu preferencia.

search-teacher-icon

Encuentra al Mejor Profesor Particular

Mejores opciones de Viola tutores y profesores Barcelona utiliza los filtros y encuentra fácilmente las clases y profesores que se adaptan a tu presupuesto y necesidades

chat-icon

Contacta con profesores de forma gratuita

Comparte tus objetivos y preferencias con tus profesores de Viola y escoge la clase que mejor se adapte a ti ¡empieza hoy mismo!

calendar-icon

Reserva tu primera clase

Planifica el horario y lugar de u primera clase con tu profesor. Una vez confirmada la reserva, estarás listo para comenzar tu primera clase con confianza

2 profesores particulares de viola en Barcelona

0 profesores en mi lista de favoritos
+

2 profesores particulares de viola en Barcelona

Profe fiable: Profesor de Violín, con más de 18 años de experiencia. Máster en Investigación de la Universidad Internacional de Valencia, título Superior del Conservatori Superior del Liceu, título Profesional del Conservatori Municipal de Barcelona y graduado del Conservatorio de Buenos Aires con el título de Profesor en interpretación violinística. ESTILOS: Clásico, tango, jazz. LAS CLASES: Se adaptarán a cada alumno, siempre serán dedicadas y prestarán mucha atención a cada uno para conseguir el mejor resultado posible. También se incluye todo el material de estudio, preparación teórica y entrenamiento auditivo. ¿DÓNDE? Las clases pueden ser a domicilio sin ningún coste extra, con una duración de una hora o más si es necesario, dentro de Barcelona. También se pueden impartir en ubicación Si no tienes un violín puedo prestarte uno sin cargo. Más información: - Máster en Investigación Musical por la Universidad Internacional de Valencia - Especialidad en Interpretación de Violín por el Conservatorio del Teatro Liceu de Barcelona - Titulado Profesional por la Escuela de Música de Barcelona - Título Profesional de la Escuela de Música de Buenos Aires. - Especialista en Psicomotricidad por la Universidad Miguel Cervantes - Especialista en Desarrollo Cognitivo Temprano por la Universidad Miguel Cervantes Además de enseñar, también dirijo el blog de violín en español más grande del mundo llamado MiViolinBlog, donde comparto mis experiencias de enseñanza y ejecución. También tengo el privilegio de trabajar como director de la Orquesta AMA en Barcelona, donde mis alumnos y yo nos centramos en la experiencia y técnica de grupos musicales. Tengo experiencia docente en diferentes escuelas de Argentina, España, Polonia y Rumania. He desarrollado un enfoque de enseñanza único que adapta cada lección a los objetivos de los estudiantes, manteniéndolos motivados y encaminados. También puedo ayudar con la preparación para los exámenes de admisión escolares como ABRSM, Trinity College y más. Profesor en Viaró Global School, actualmente estoy investigando la biomecánica del violín y soy autor de los libros "Biomecánica del violín" de la editorial Boileau, "Learning Scales: A Biomechanical Approach for Violin Students", "Position Changes" y "Exercises for the Muscular Development of the Fourth Finger".
Educación musical · Violín · Viola
Encuentra otros buenos profesores. Prueba las clases en línea con los siguientes profes y en tiempo real:
Profe fiable: Hi! I’m Paloma, I’m a film and videogame music composer, pianist and violist. I give classes for Music Language, Music theory, Harmony, and Composition from Classical to Film, piano and viola. My students are any age, any level from beginner to advanced. I will help with exams, GCSE and A-Levels, as well as helping students obtain their grade 5 theory to be able to advance to take higher grades in composition or viola. I started teaching when I was 17 years old. While I was studying viola and composition I would help colleagues learn Harmonic Theory for University exams or just for fun. Whilst studying, in order to support my learning abroad, I started teaching children and teenagers. The classes included a wide variety, from; supporting their studies during the school year, to their first approaches to music as well as nurturing love and excitement for playing and making music. After University I continued giving classes during the last few years. The compositional strand of training if a student wishes to undergo it has many elements we will learn the theory needed to competently make music learn systems that allow us to break down composition as well as multiple genres. work they can do by themselves at their own pace, allowing each student to work and grow at a rate suited to their ability. -Building a strong understanding of melodies and chords and how different instruments work and support each other. -If they are studying in a formal educational establishment, they will receive support and guidance in regard to their work and exams. When I am giving classes in music language, viola, piano... to children, I always try that the classes will be dynamic but at the same time incorporate a little bit of Theory. I utilised exercises that are designed to engage young developmental minds, like those you’d find on a children’s show. For example, singing, playing... songs allows us to train the ears and help them to begin to recognise the different registers, notes, rhythms and tempo. This was done alongside training on their chosen instruments, my aim was and is to nurture a language of music as well as give them practical skills and exercises they can do on their own. I play the piano and viola, so I always try to support them. When it comes to classes for teenagers I teach them theory and practice as well as strong fundamentals but I also allow time to let them lead their learning to give them more agency, allow them to learn their favourite /contemporary songs. This keeps the passion for music alive. With teenagers, my approach centres on elevating and reinforcing what they learn from school using exercises and providing tools to break down ideas musically. In addition, I also prepare for GCSE and A-levels. Lessons will follow a path of progression, teaching them how to approach the next levels of theoretical and practical competence. Allowing the students to understand their Progression and their path forward increases the likelihood they will continue studying. Lessons are flexible, and curated on a student-to-student basis as well as making sure to incorporate what I believe they need to achieve the next level. This involves; practical music training, ear training, building on theoretical knowledge, as well as learning songs they love to ensure they feel fulfilled and have fun with music.
Viola · Teoría musical · Piano
Resultados de la búsqueda 1 - 25 de 1011 - 25 de 101